Nem lennék az a munkavállaló, akinek az óra elé tolják az új wannabe munkaszerződést, hogy „pajtás, ha az EKAER adminisztrációban elütöd a rendszámot és ezért megvágnak minket, akkor biza rajtad leverjük a balhét” Ez über komoly. Beszéltem olyan munkaerő kölcsönzővel, akivel ezt akarták aláíratni, amivel nem lett volna gond a tulajdonos szerint mert van felelősség biztosítás. Az más kérdés, hogy még nem merte aláírni, mert a biztosítás lehet, hogy nem fog erre kiterjedni, de ezt a biztosító még nem kommentálta. (ha valaki ebben tud segíteni az örök hála a piactól)
Nos ott van a haversrác, mondjuk bérmunkás, aki kezel
- némi üzleti titkot
- milliós kárt tud okozni egy mellé kalapácsolással
- mondjuk sok pénzt biztos nem kap
- túl sok hozzáadott értéke nincs a munkájának (adatmásolás…)
- ha túl alul képzett akkor hibázik
- ha túlképzett akkor agyérgörcsöt kap a NAV-os felület lefagyása után
A saját így is agyonhajszolt munkaerő terheit megint kicsivel megtoldjuk, mert biztos lógnak és facebook-on lóg minden magyar adminisztrátor. Így is lóg csórók bele, erre itt a jóság. Mert ugye ha a szállítón valami nem pontos, akkor lehet korrigálni, nagy büntetés nem jár érte. De ezért, már szépen lesarcolják.
a kérdés, hogy kell-e lehet-e , milyen mértékben rájukverni ezt az adminisztrációs terhet. Ekkor még finom a fenti példa, mert nincs benne a sok utána telefonálás, „hogy elindul?, mi a rendszám?, Súly? Nem nettó b@zd meg, Bruttó!!!!”
Erre ki kell alakítani a megfelelő folyamatokat úgy, hogy még nincs megfelelő tapasztalat.
Ekkora stressz minden oldalról, komoly megterhelés, vezetőnek, beosztottnak egyaránt.
Vagy van lehetőség informatikával megoldani egyszerűen? legközelebb kiderül…