EkaerBlog

Közérthetően az EKAER rendszerről

EKAER, mint foglalkoztatást növelő?

2015. február 04. 08:26 - EkaerBlog

04_nyito_papers.jpg

... vannak olyan Magyarországon működő vállalatok, ahol 30-40 embert (!) kell felvenniük, hogy az EKAER kötelezettséget kezelni tudják...

Ez persze kirívó eset, de tény, hogy újra és újra fel kell vezetni a szállító (levél) adatait a NAV adott felületére. Ráadásul a a javasolt böngészők közt nincs az Internet Explorer. (Felhívjuk itt a figyelmet hogy Chrome böngészőt használjanak, ha erre lehetőségük van.)

 

A napi 2-3 fuvar esetében is már 10-20%-ban nő az adminisztrációs idő, ami ha forintra vetítjük havi 20.000 Ft körüli költség. Megoldás lehet a bérmunka, a túlóra, a munkaidő átszervezés. Ahogy nő a fuvarok és a tételek száma, úgy növekszik az adminisztrációs teher, sőt, ha az importot, gyűjtőt és annak minden báját figyelembe vesszük (nem tudjuk épp melyik kamionon van, nincs rendszám, pontosan mikor lépi át a határt stb.) akkor ez hatványozottan növekszik. Mivel jelenleg még teszt üzem zajlik és gyakori az úgynevezett "500-as" hiba (szerver kommunikációs hiba) nem lehet pontosan látni a gyakorlatot, csak becslések állnak rendelkezésre.

A NAV lehetőséget adott szoftveres kapcsolatra, hogy az adminisztrációs terhet csökkentse, ennek teszteléséről és működéséről a következőkben fogunk írni.

Az adminisztrációs adatokat, kalkulációkat ezzel a kalkulátorral végeztük.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ekaer.blog.hu/api/trackback/id/tr507136955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása