... vannak olyan Magyarországon működő vállalatok, ahol 30-40 embert (!) kell felvenniük, hogy az EKAER kötelezettséget kezelni tudják...
Ez persze kirívó eset, de tény, hogy újra és újra fel kell vezetni a szállító (levél) adatait a NAV adott felületére. Ráadásul a a javasolt böngészők közt nincs az Internet Explorer. (Felhívjuk itt a figyelmet hogy Chrome böngészőt használjanak, ha erre lehetőségük van.)
A napi 2-3 fuvar esetében is már 10-20%-ban nő az adminisztrációs idő, ami ha forintra vetítjük havi 20.000 Ft körüli költség. Megoldás lehet a bérmunka, a túlóra, a munkaidő átszervezés. Ahogy nő a fuvarok és a tételek száma, úgy növekszik az adminisztrációs teher, sőt, ha az importot, gyűjtőt és annak minden báját figyelembe vesszük (nem tudjuk épp melyik kamionon van, nincs rendszám, pontosan mikor lépi át a határt stb.) akkor ez hatványozottan növekszik. Mivel jelenleg még teszt üzem zajlik és gyakori az úgynevezett "500-as" hiba (szerver kommunikációs hiba) nem lehet pontosan látni a gyakorlatot, csak becslések állnak rendelkezésre.
A NAV lehetőséget adott szoftveres kapcsolatra, hogy az adminisztrációs terhet csökkentse, ennek teszteléséről és működéséről a következőkben fogunk írni.
Az adminisztrációs adatokat, kalkulációkat ezzel a kalkulátorral végeztük.